TILAUS- JA SOPIMUSEHDOT

Designvision verkkokaupan sopimusehtoja sovelletaan verkkosivujen www.designvisio.fi välityksellä ostettavien tuotteiden kauppaan Designvision ja kuluttaja-asiakkaan välillä.

1 Palvelun tarjoaja ja asiakaspalvelu

Designvisio Oy

Sukkulakatu 5, 20660 Littoinen
Y-tunnus: 3201993-7
Sähköposti: info(at)designvisio.fi

Verkkokaupassa asiointi ja asiakaspalvelu tapahtuvat suomen kielellä.

2 Sopimuksen osapuolet
Tämä sopimus sisältää Designvision (Palvelun tarjoaja) ylläpitämän designvisio.fi-verkkopalvelun (Palvelu) käyttöä koskevat ehdot. Käyttäessään Palvelua ja ostaessaan tuotteita Palvelusta asiakas hyväksyy tästä sopimuksesta ilmenevät ehdot ja sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja.

3 Käyttöoikeus
Palvelu on tarkoitettu Suomessa asuville yksityisille kuluttajille. Myös yritykset voivat käyttää Palvelua. Kuluttajasuojalain mukainen palautusoikeus ei koske yritysasiakkaita. Palvelun sisällön kaikki oikeudet kuuluvat Palvelun tarjoajalle.

4 Rekisteröityminen
Verkkokaupassa voivat asioida kaikki vähintään 18-vuotiaat henkilöt, joilla on toimiva sähköpostiosoite ja jotka tilaavat tuotteita manner-Suomessa sijaitseviin toimitusosoitteisiin. Tilauksen tekeminen verkkokaupassa ei edellytä rekisteröitymistä. Asiakkaan tulee antaa kunkin tilauksen yhteydessä pakolliseksi merkityt tiedot.

Asiakkaan tulee antaa itsestään oikeat tiedot asioidessaan verkkokaupassa. Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta ja on velvollinen ilmoittamaan tietojen muuttumisesta viivytyksettä Palvelun tarjoajalle.

Tilaamalla tuotteita asiakas vakuuttaa tutustuneensa näihin ehtoihin, hyväksyy ne ja sitoutuu noudattamaan niitä.

5 Henkilötietojen kerääminen ja käyttö
Palvelun tarjoaja vastaa käyttäjän antamien tietojen Euroopan Unionin tietosuojalain mukaisesta käsittelystä. Lue tietosuoja- ja rekisteriselosteemme.

6 Tilaaminen
Tuote tilataan valitsemalla verkkokaupan valikoimasta tuote. Tuotteet lisätään ostoskoriin, missä valitaan tuotteille halutut tilausmäärät (ehdotuksena aina 1 kappale). Ostoskorista voi myös poistaa tuotteita ennen tilauksen vahvistamista ja maksua.

Asiakasta kehotetaan tarkistamaan tilauksensa sisältö huolellisesti ennen tilauksen vahvistamista. Asiakas ymmärtää ja hyväksyy, että tilaukseen liittyy maksuvelvollisuus. Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun asiakas lähettää tilauksensa verkkokaupassa.

Palvelusta tilattaessa Palvelun tarjoajaa sitova kauppasopimus syntyy, kun se on toimittanut asiakkaalle tilausvahvistuksen. Palvelun tarjoaja pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilausta, esimerkiksi sen johdosta, ettei tuotetta tai sitä korvaavaa tuotetta ole enää saatavilla.

7 Tuotteiden hinnat
Tuotteen hinta on Palvelun sivulla tuotetietojen yhteydessä tilaushetkellä näkyvä hinta euroissa (EUR), joka sisältää arvonlisäveron. Tuotteiden hinnat eivät sisällä kotimaan (manner-Suomi) toimituskuluja, vaan ne lisätään erikseen tuotteen hintaan, mikäli asiakas valitsee toimituksen tuotteilleen. Tuotteiden hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai erikseen ilmoitetun ajan. Tuotteet veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevan hinnan perusteella.

8 Toimitustavat ja -ajat
Tuotteet on mahdollista tilata kuljetuspalvelulla lähinpään Postiin (ruokapöydät Postin terminaaliin), kotiin tai noutaa tuotteet Designvision toimipisteeltä. Kotiinkuljetuksissa tuotteet toimitetaan asiakkaan antamaan toimitusosoitteeseen kuljetuspakkauksissaan. Kuljetus lähinpään Postiin tai Postin terminaaliin sisältyy tuotteen hintaan. Kotiinkuljetuksesta veloitetaan lisähinta. Asiakas voi myös halutessaan noutaa tuotteensa Designvision toimipisteestä (Sukkulakatu 5, 20660 Littoinen). Noudettuna asiakkaalle ei tule toimituskuluja.

Tuotteiden toimitusajat ovat 2-5 viikkoa, yleisimmin noin 3 viikkoa. Toimitusaika riippuu monesta tekijästä, mm. osavalmisteiden varastosaldosta ja tilauksen viikonpäivästä. Mikäli sama tilaus sisältää tuotteita, joilla on eripituinen toimitusaika, toimitetaan tilaus pääsääntöisesti kerralla pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti. Palvelun tarjoaja varaa itselleen kuitenkin oikeuden toimittaa tilatut tuotteet eri lähetyksissä.

Palvelun tarjoaja ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista. Palvelun tarjoaja vastaa tuotteen häviämisestä tai rikkoutumisesta kuljetuksen aikana.

9 Toimituksen viivästyminen
Jos tuotteiden toimittaminen viivästyy arvioidusta ajankohdasta, asiakaspalvelumme ilmoittaa viivästyksestä viipymättä asiakkaalle ja antaa asiakkaalle uuden arvion toimitusajankohdasta.

Asiakkaalla on oikeus vedota tuotteiden toimittamisen viivästymisestä johtuviin kuluttajansuojalain mukaisiin oikeuksiinsa. Palvelun tarjoaja ei kuitenkaan vastaa viivästyksestä, jos kuljetus viivästyy tai tilausta ei voida lainkaan toimittaa asiakkaasta johtuvasta syystä (esim. asiakas on ilmoittanut virheelliset yhteystiedot, asiakas ei ole ilmoittanut yhteystietojensa muuttumisesta tai asiakas ei ole paikalla sovittuna tuotteiden toimittamisajankohtana eikä häntä tavoiteta).

10 Maksaminen
Maksaminen tehdään tilausprosessin lopussa. Maksutapahtuman tultua hyväksytyksi asiakkaan tilaus lähtee verkkokaupasta Designvision käsittely- ja toimitusvaiheeseen. Klarna-maksunvälityspalvelu välittää asiakkaan maksun Designvisiolle. Klarna on asiakkaalle turvallinen maksutapa, jolla on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Klarna Oy:n (y-tunnus 2247127-6 ) ylläpitämä.

Pankkimaksut
Asiakkaan käytössä on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Asiakas voi maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Designvisio Oy. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Lasku- ja osamaksupalvelut
Klarna tarjoaa osamaksupalveluita tuotteen maksamiseksi. Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot.

11 Tuotteiden tarkastaminen, reklamaatiot ja virhevastuu
Kun asiakas on vastaanottanut toimituksen, asiakkaan tulee viipymättä tarkistaa, että toimitetut tuotteet ovat ehjiä ja muutoin virheettömiä. Asiakkaan tulee myös varmistaa, että toimitus sisältää kaikki tilatut tuotteet.

Toimitusta koskeva tarkastus tulee tehdä toimituksen saapuessa. Jos asiakas huomaa kuljetuspakkauksessa vaurion tuotteen saapuessa, hänen tulee ilmoittaa siitä heti kuljettajalle. Asiakkaan tulee pyytää kuljettajaa tekemään asiasta vahinkoilmoitus eli merkintä vauriosta allekirjoituksineen rahtikirjaan. Asiakkaan tulee ottaa valokuvat sekä kuljetuspakkauksesta että vaurioituneesta tuotteesta sekä kirjata tilauksen lisätiedot ja lähettää ne Designvision asiakaspalveluun. Jos asiakas on avannut kuljetuspaketin ennen vaurion toteamista, ilmoita vauriosta samalla ylläolevalla tavalla ja valokuvin heti asiakaspalveluumme. Tuotteen kuljetuspakkaus on hyvä säästää siihen asti, kunnes saat lisäohjeita Designvision asiakaspalvelusta.

Jos asiakas havaitsee toimituksen tai tuotteen olevan muutoin virheellinen (esim. toimitettu väärä tuote), asiakkaan tulee viivytyksettä virheen havaittuaan ja viimeistään 14 vuorokauden kuluessa ilmoittaa virheestä Designvision asiakaspalveluun sähköpostilla info(at)designvisio.fi.
Mikäli tuotteessa vahvistetaan olevan virhe, Palvelun tarjoajalla on ensisijaisesti oikeus kohtuullisessa ajassa korjata virhe tai toimittaa tilalle virheetön tuote.

12 Takuu
Kaikilla Designvision tuotteilla on kahden vuoden takuu. Takuu kattaa normaalin sisätiloissa tapahtuneen käytön aiheuttaman tuotteen rungon tai pintalevyn rikkoutumisen. Asiakkaan tuolee huomata, että tuotteiden päällä ei saa seistä ja vain tuolit/penkit ovat tarkoitettu istumiseen. Lisäksi tuoleissa/penkeissä painoraja on 100 kg/henkilö.

13 Peruuttamisoikeus

Yleistä peruuttamisoikeudesta
Asiakkaalla on oikeus peruuttaa verkkokaupasta ostamansa käyttämätön ja alkuperäispakkauksessa palautettava tuote 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta ilmoittamalla siitä Palvelun tarjoajalle. Asiakkaan tulee tehdä peruuttamisilmoitus viimeistään edellä mainitun 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Peruutusilmoitus voidaan tehdä verkkokaupan asiakaspalveluun sähköpostilla info(at)designvisio.fi tai verkkosivuiltamme löytyvällä yhteydenottolomakkeella. Tuotteiden palautusosoite on Designvisio Oy, Sukkulakatu 5, 20660 Littoinen.
Kuluttajasuojalain mukainen palautusoikeus ei koske yritysasiakkaita.

Asiakkaalla ei ole kuitenkaan oikeutta peruuttaa ns. räätälöityä tuotetta eli tuotetta, joka valmistetaan tai jota muunnellaan asiakkaan yksilöllisten tarpeiden ja toivomusten mukaisesti.

Kun asiakas on vastaanottanut tuotteen, hänen on pidettävä se olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes hän on päättänyt pitää tavaran. Jos palautettua tuotetta on vastoin ostajan laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta käytetty, on Palvelun tarjoajalla oikeus periä arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan saakka.

Jos asiakas palauttaa tai vaihtaa tuotteen, hän on vastuussa mahdollisista kuljetusvaurioista ja velvollinen maksamaan toimituskulut tuotteen palauttamisesta. Kun palautus on vastaanotettu ja tarkistettu, Designvisio lähettää asiakkaalle sähköpostilla vahvistuksen tuotteen vastaanottamisesta ja ilmoittaa palautuksen hyväksymisestä tai hylkäämisestä. Mikäli palautus hyväksytään, Designvisio palauttaa asiakkaan maksaman summan pois lukien toimituskulut, joita ei palauteta.

Tuotteiden ja rahojen palauttaminen
Asiakkaan tulee palauttaa peruuttamansa tuote alkuperäisessä pakkauksessaan viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen lähettämisestään.

Palvelun tarjoaja ei hyvitä kuljetuskustannuksia, ellei alunperin asiakkaalle lähetetty tuote ole ollut väärä tai viottunut (toimitettu väärä tai viallinen tuote). Jos asiakas haluaa muusta syystä palauttaa tai vaihtaa tuotteen (esim. asiakas on tilannut väärän tuotteen), vastaa asiakas itse kuljetuskustannuksista (palautus ja mahdollinen uudelleenlähetys). Palautustapauksissa ota yhteyttä Designvision asiakaspalveluun info@designvisio.fi, josta saat tarkemmat palautusohjeet.

Hyvitys palautetusta tuotteesta maksetaan viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun Palvelun tarjoaja on vastaanottanut ja tarkastanut palautetun tuotteen kunnon. Sellaisia tuotteita ei hyvitetä, joista puuttuu osia tai tuotetta on muunneltu. Hyvitys tehdään sitä maksutapaa käyttäen, jolla asiakas on maksanut tuotteen, mikäli asiakas ei nimenomaisesti hyväksy palautuksen suorittamista muulla maksutavalla. Asiakkaalle ei aiheudu kustannuksia maksusuoritusten palauttamisesta.

Mikäli asiakas peruuttaa tuotteen tilauksen, asiakkaalle hyvitetään tuotteesta asiakkaan maksama hinta, vaikka tuotteen hinta olisi myöhemmin muuttunut.

15 Ylivoimainen este
Palvelun tarjoaja ei vastaa sellaisesta tuotteen virheellisyydestä, toimituksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta, joka johtuu Palvelun tarjoajan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (force majeure). Tällaisessakin tilanteessa Palvelun tarjoaja pyrkii kuitenkin palvelemaan asiakasta parhaalla mahdollisella tavalla.

16 Henkilötietojen käsittely ja evästeet
Palvelun tarjoaja käsittelee henkilötietoja kulloinkin voimassa olevan henkilötietolainsäädännön sallimalla ja velvoittamalla tavalla. Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä löytyy Designvision rekisteri- ja tietosuojaselosteesta.

17 Ehtojen muuttaminen
Palvelun tarjoaja pidättää oikeuden muuttaa näitä ehtoja harkintansa mukaan ilmoittamalla siitä kotisivujensa www.designvisio.fi Tilaus ja sopimusehdot -sivun välityksellä. Ehtojen muutokset tulevat voimaan, kun niistä on ilmoitettu. Asiakkaan asiointia verkkokaupassa ehtojen muuttamisen jälkeen pidetään vahvistuksena siitä, että asiakas hyväksyy ehtoihin tehdyt muutokset.

18 Sovellettava laki ja riitojen ratkaisu

Kaikki tätä sopimusta koskevat erimielisyydet, joita ei voida neuvotteluteitse sopia, ratkaistaan Turun käräjäoikeudessa Suomen lainsäädännön mukaan.